keskiviikko 4. syyskuuta 2019

Esittely

Moi!

Sanon vaan ensiks, että tää on vähän outoo ja ihan uutta mulle, että ylipäätään aloin kirjottaa blogia. Kysyin instassa, että kiinnostaako ihmisiä mun löpinät. Aattelin kuitenki, että tää on ihan kiva idea ni voi itekkin sit lukea myöhemmin, kun palaa sieltä reissusta kotiin, että mitä siellä Afrikan maalla tulikaan nähtyä ja koettua. 

Tänne saa kait kirjottaa ihan vapaamuotosesti. Multa on turha oottaa mitään virallista tekstiä ja kirjotan just silleen ku haluan. Mä oon kainuulainen enkä osaa puhua hienosti. Okei, ehkä mä nyt kerron jotain itestäni, jos tänne vaikkapa eksyis joku mulle tuntematonki tyyppi. Ite ainaki tykkäsin lukee muitten vaihtariblogeja, kun mietin, et haenko tähän touhuun mukaan. Ja etenkin muut Afrikassa vaihdon tehneitten blogeja tuli luettua. 

Oon siis Roosa, 21-vuotias ja asun tällä hetkellä Kajaanissa. Oon kotosin Vaalasta, pieneltä paikkakunnalta, lähellä Kajaania. Kävin lukion Vaalassa, jonka jälkeen lähin suoraan opiskelemaan Kajaaniin sairaanhoitajaksi. Pääsin vähän ehkä sattumalta sisään, ku en sillon vielä oikeen tosissani hakenut. Mutta tässä sitä ollaan ja kolmatta vuotta mennään jo. Ihan hullua! 

Mulle tärkeitä asioita elämässä on perhe, ystävät, koirat ja luonto. Näitä kaikkia tulee ihan kauhee ikävä, kun lähen. Mutta samalla oon jo aika innoissaan lähössä ja tiiän, että tästä tulee unohtumaton kokemus. Pitää vaan välillä uskaltaa irtautua normaalista arjesta, ni sen voi nähä taas uusin silmin. 

Miks lähen vaihtoon?
Tähän on ehkä vähän vaikee sanoo mitään tiettyä syytä, joka ois jotenki tosi merkittävä. Mut sillon ku koulu alko ni meillä oli kansainvälisyysinfo ekalla viikolla ja siinä kerrottiin eri vaihtomahollisuuksista. Sillon mua rupes kiinnostaa Afrikka tosi paljo ja mietin sillon muitaki vaihtoehtoja, esim Skotlanti tai jotkut muut Euroopan maat, mihin aattelin et ehkä kuitenki sinne, ku ois ainaki turvallista :D
Hain sit helmikuussa ihan vikojen päivien aikana, ku hakuaika oli, ni tähän mukaan. En oikeestaa ees kauaa miettiny sitä ja siitä se lähti. Se oli täällä Kajaanissa oikeestaa jo aika selvää, et mulla on hyvät mahikset päästä. En kyllä ollu liian innoissaa ja oonki ollu tosi epäuskonen tän suhteen et oonko mä oikeesti lähössä.

Mut ehkä nää lätinät riittää nyt tältä erää ja kirjotan varmaan seuraavan kerran ku oon jo perillä!  Ylihuomenna on lähtö!


Hyvää syksyä ja palaillaan taas!

Roosa



5 kommenttia:

  1. Ikävä tullee mulla ja unskilla �� Hyvää matkaa murunen ������

    VastaaPoista
  2. Niin siistiä. Trevligt att resa! Kuvia odotan paljon. Kuulumisia ja jaettuja kokemuksia. Vietä turvallinen ja siunausrikas harjoitteluaika. Ota siitä kaikki irti. Olet rohkea ja upea hoitsu❤️☀️👌

    VastaaPoista
  3. Ihana kirjoitus Roosa. Ole rohkeasti ole vain oma itsesi.Jokainen päivä on oppia kaikki.Ja tuot palatessa kokemuksia. Jotka muistat aina.t.ailamummo

    VastaaPoista
  4. Kerrassaan hienoa! Todellakin ainutkertainen kokemus. Saadaanko seurata blogia koulun mantsan tunneilla? Ja tottakai tulet lukiolle vaihdon jälkeen kertomaan kokemuksistasi�� T. Marjaana

    VastaaPoista

Orongo - toinen koti

Olin Orongossa yhteensä neljä viikkoa ja siitä tuli mulle niin tärkeä paikka. Ne kaikki ihmiset tekee siitä paikasta niin rakkaan ja tule...